• En nog een EMOS lid welke de overstap maakt naar de jeugd van Go Ahead Eagles, en weer een speelster uit onze MO17-1.
    Maaike Egberink, speelster van  EMOS MO17-1 mag, na het doorlopen van een trainingsstage, komend seizoen aansluiten bij Go Ahead Eagles MO16.

    EMOS, en met name de vrouwen/meidenlijn is trots op deze speelster, die op 5 jarige leeftijd bij ons begon, een tijdje bij andere verenigingen heeft gespeeld, en nu sinds een half jaar weer terug is.
    Naar aanleiding van de overgang hebben we deze fanatieke voetbalster enkele vragen voorgelegd.
     
     
    Hoe en wanneer ben je met voetbal begonnen?
    -Ik ben begonnen bij de EMOS clinic van Ria toen ik net 5 jaar oud was, omdat mijn broer ook al bij EMOS voetbalde.
    Hoe lang voetbal je al bij EMOS?
    -Ik voetbal bij EMOS al ruim 5 jaar.
    Hoeveel uur ben je per dag met voetbal bezig?
    -Ongeveer anderhalf uur per dag.
    Wat vindt het leukste bij EMOS?
    -Het team waar ik in speel.
    Naar welke school ga je?
    -Ik ga naar het stedelijk Kottenpark.
    Wat is je lievelingseten en drinken?
    -Mijn lievelingseten is sushi en drinken een cola.
    Wie is je favoriete voetballer?
    -Mijn favoriete voetballer is Liv Pennock.
    Waar moet een goede speelster aan voldoen?
    -Ik denk dat je de discipline nodig hebt en het inzicht in het spel.
    Heb je nog andere hobby's dan voetbal?
    -Gezellig uitgaan met vriendinnen.
    Wat is je favoriete positie?
    -Rechts op het middenveld of centraal achterin.
    Wat is je sterkste voetbalkwaliteit?
    -Snelheid
    Wat wil en kan je nog verbeteren?
    -Mijn linkerbeen verbeteren.
    Wat vindt je ervan dat je een plekje in de MO16 van de Go Ahead Eagles Academie hebt veroverd?
    -Heel erg leuk en ook wel onverwacht omdat er zoveel goede meiden zijn.
    En hoe vinden ze dit bij jouw thuis?
    -Heel erg leuk nieuws en ze steunen mij ook allemaal.
    Wat is jouw tip voor meisjes en jongens die beter in voetbal willen worden?
    -Nooit opgeven als je ergens in gelooft.
    Over 8 jaar ben je 21 jaar, waar hoop je te dan te voetballen en waar kunnen we je dan komen interviewen?
    -Het liefst bij Fc Twente vrouwen 1, maar ergens in het buitenland is al helemaal te gek.
    Wat hoop je dit seizoen nog bij EMOS mee te maken met de MO17-1?
    -De eerste plek te behalen op het toernooi in Denemarken.
    Wil je zelf nog wat zeggen of vragen?
    -Zo lang je plezier hebt in voetbal maakt de rest niet uit.
     
    Langs deze weg willen we Maaike, namens geheel EMOS, nogmaals feliciteren en wensen we haar veel succes én plezier. We zullen haar natuurlijk blijven volgen en wie weet zien we Maaike ter zijner tijd terug bij onze plaatselijke FC Twente Vrouwen, maar ook jij blijft natuurlijk ook altijd welkom bij onze eigen mooie club.